What to wear in Beijing
I spent my Christmas holidays in China around Beijing and Shanghai.
This is the first look that I wore for visiting Beijing the tiananmen square.
Tianamen square is such famous for the 天安门事故, where in the 1989 a group of students protest for their rights and a john doe student tried to stop the tanks.
Now if you are visiting this square there are a lot of controls and policemen around.
What to wear while visiting a city or better what to wear in Beijing, For the first day of my China tour I wore a pair of black skinny jeans paired with biker boots, a lare pullover and a fur coat.
If you don’t know what to bring with you for a holidays in a city you have to take with you a pair of skinny black jeans.
You can paired Skinny black jeans with everything you want and with all the shades of color that you prefer.
When you decide to prepare your luggage remember to take with you the skinny jeans and other important garment to have with you during your holidays are the biker boots that are pratical and useful in every situation while it will be snowing and raining the biker boots will be the second elements to bring with you.
What to wear in Beijing during the cold months
Beijing could be a very cold city, the first time that I went in Beijing was during the spring months and the climate was very fine a quite hot, but during winter is an other type of climate so you have to take care of your body and if you decide to go there you have to remember to take with you some important accessories as a cashmere cap and a scarf.
In Beijing there are a lot of wind as in New York so you can walk in a street without winter when turn in an other way and the wind could be so strong to carry you, in this kind of situation a cashmere hat is perfect to take care of your head paired with a scarf.
An other perfect clothes is the coat with hood just in case you din’t have a hat with you.
If you are interested in China I suggest you to read my article regarding THE EVOLUTION OF CHINESE FASHION.
The perfect look to visit a city when you are in Holidays
When you are in holidays and you decide to visit a city what is the perfect look to be always fashion?
First don’t bring with you a big bag that will be very heavy to carry around, for example in this ” What to wear in Beijing” look I wore the Chanel limited edition bag that you can put on your shoulder, use a light bag and better if it is a shoulder one.
Use a pair of sneakers that you can pair with you outfit or a biker boots that is perfect in every occasion if it will be raining or snowing.
Remember to take always with you a pair of black sunglasses and a lip balm to protect your lips.
Get the “What to wear in Beijing” look here:
[divider]Italian Version[/divider]
Cosa indossare per visitare una città
Ho trascorso le vacanze invernali in Cina tra Pechino e Shanghai, amo profondamente questo paese infatti è la terza volta che mi dirigo in queste città.
L’oriente mi ha sempre ispirato tant’è vero che ho vissuto per un breve periodo tra Pechino e Shanghai.
A distanza di pochi anni sono riuscita a tornarci per trascorre le mie vacanze natalizie, il look che vi propongo oggi chiamato : what to wear in Beijing è perfetto se decidete di visitare una qualsiasi città del mondo durante il periodo più freddo dell’anno.
Le foto le ho scattate in piazza Tiennamen, questa piazza è celebre per la manifestazione del 1989 天安门事故 dove uno studente ha cercato di fermare una serie di carri armati, da allora la piazza è sorvegliata costantemente da moltissimi poliziotti e controlli con i metal detector.
Se non sapete proprio cosa portare con voi durante una vacanza in una città, sicuramente portatevi un paio di skinny jeans neri, li utilizzerete con tutto e saranno i vostri miglior alleati, credetemi.
Altro accessorio da portare con voi son i biker, perfetti per lunghe camminate e se il meteo dovesse cambiare sono perfetti per superare le intemperie come la pioggia e la neve, portateli sempre con voi!!!
Cosa indossare a Pechino nei mesi più freddi
Pechino può essere una città molto fredda, la prima volta che sono stata li, era durante i mesi primaverili e il clima era abbastanza temperato, mentre d’inverno è tutta un’altra storia.
Innanzitutto portate con voi una sciarpa e un cappello di cashmere, il clima di Pechino d’inverno è molto simile a quello di New York se parliamo di vento, perchè può capitarvi di camminare per la strada e svoltando l’angolo vi trovate letteralmente travolte da una corrente ventosa, meglio essere sempre preparati.
Se anche voi come me siete stregati dall’oriente allora vi consiglio di leggere anche questo articolo: THE EVOLUTION OF CHINESE FASHION.
Il look perfetto da indossare per visitare una città durante le vacanze
E’ risaputo che il look del turista non è dei migliori, ma come fare a mixare i giusti elementi di praticità con quelli dettati dalla moda per un look sempre perfetto e fashion?
Semplice basta mixare i giusti elementi.
Nel look di oggi: What to wear in Beijing ho indossato un semplice paio di jeans skinny neri che ognuna di possiede nel proprio armadio abbinati ai biker boots. La borsa dev’essere piccola, pratica, leggera e con la possibilità di essere messa a tracolla per non ingombrare eccessivamente, ad esempio io ho indossato un Chanel bag in limited edition con doppia chiusura perfetta per questo tipo di situazione.
Altro accessorio importante da portare con sé è il burro di cacao, tra i cambi di clima e il vento vi salverà la vita, credetemi!!!
Come ricreare questo look:
MORE PICS:
Fur Coat KOR@KOR
Jeans DENHAM
Hat DOLCE GABBANA
Bag CHANEL LIMITED EDITION DECEMBER 2014
Biker boots FRYE
Sweater DENIM&SUPPLY RALPH LAUREN
6 thoughts on “What to wear in Beijing”
love this post!!!!!!!
favolosa come sempre 😉
adoro questo post e i tuoi consigli sono veramente utili
<3
Cool girl, I was in Beijing two years ago, still miss this city
Che meraviglia queste foto! Pechino deve essere stupenda e tu stai benissimo con questo total black… e una punta di grigio!
Baci e buon lunedì, F.
LA CIVETTA STILOSA
LA CIVETTA STILOSA ON FACEBOOK
LA CIVETTA STILOSA ON INSTAGRAM
Grazie franci
😉